Operation Skuggning

2010-09-08 @ 17:41:48
Idag fick jag ett kärt återseende på kontoret: PRAO-eleven! Ännu en dag tillsammans med äventyr…

Dagens uppdrag var att skugga min stumme kollega, för att få reda på varför han är så tystlåten. Fick följande rapport:

Kl 07:58 – Kommer in på kontoret med en inköpt kaffemugg. (KR's anm: Inte så konstigt med tanke på det kassa kaffet här. Lät PRAO:n lämna in en lapp i förslagslådan om ny kaffemaskin från stumme kollegan idag.)
Kl 08:57 – Gick på WC
Kl 09:01 – Kom ut och tog vägen förbi kopiatorn.
Kl 09:02 – Gick in på sitt kontor och stängde dörren.
Kl 10:01 – Gick på fika.
Kl 10:16 – Tillbaka på kontoret och knappar på datorn. Ser koncentrerad ut och jämför något på papper med vad han har på skärmen. Skriver något med pennan på pappret.
Kl 12:13 – Gick på lunch.
Kl 13:34 – Tillbaka på kontoret. När vet jag inte. Jag kom sent…
Kl 15:20 – Går förbi lunchrummet.
Kl 15:21 – Går tillbaka till kontoret tomhänt. (KR's anm: Såg att det låg en kaffemugg i papperskorgen och diskhon var fortfarande varmt av uthällt kaffe. Perfekt! Han gillar inte heller kaffet här!)
Kl 16:34 – Gick på WC
Kl 16:36 – Gick via skrivarrummet tillbaka till kontoret med en bunt papper.
Kl 17:05 – Sitter fortfarande och knappar koncentrerat när jag gick hem.

Dax att gå hem...
KollegorTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback