Den "stumme" kollegan

2010-11-08 @ 16:35:35
Idag fick jag och många med mig en chock när den nye killen på produktionen började snacka… Det är första gången jag hör honom öppna munnen och inte nog med det - han kunde SNACKA...

Någon råkade i sin okunskap häva ur sig något om "dessa konstiga Manga-serier som går på obskyra TV-kanaler på helger", varpå vår hittills stumme kollega hejdlöst börjar rabbla fakta hur manga påverkar det undermedvetna positivt och understryker med resultat från (för oss alla okända) forskningsstudier.
Han fortsatte sedan att radda upp argument för manga vs animerat. Han bjöd dessutom på anekdoter om japanska mangasajter på nätet, som har blivit avstängda p g a censur.

Huruvida detta var en dröm eller inte återstår att se. Men jag har aldrig hört honom snacka om någonting någonsin…

Imorgon tar jag med whiteboarden till fikat för att se om han kan rita också...
KollegorTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback