Kärleksdikt till kaffemaskinen

2010-09-15 @ 15:53:05
Idag är jag på glatt humör och vill hylla kontorslivet med en dikt. Rakt från hjärtat.

Du glada kontorsliv, med betungande ok och plikter
Vore det ej för dig, jag ej suttit här och knåpat dikter
Du oss betynger med arbeten och träta
Var lunch vi dock får råd att äta

Från studieterminer i matte och geometri
Jag nu mitt mål nått, invid din barm jag får di
Utan dig jag vore en nolla
Som ett får fast i sin fålla

Tack för du mig med kaffe förser
Från en maskin som ständigt mot mig ler
Var gång jag passerar och trycker på knappen
Jag mig känner som ett barn som återfått nappen

/Rrråttan som är lyrisk över nya kaffemaskinen
AllmäntTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback