Anteckningstricket

2010-09-07 @ 16:35:19
Fantastiskt vad mycket man hinner med på en dag om man anstränger sig. Lyckligtvis drabbar inte detta mig. Idag har jag tillbringat dagen med diverse kontorstricks:

1) Pärmtricket
2) Telefontricket
3) Anteckningstricket

Anteckningstricket: Antecknar lite för syns skull när mötena blir alltför ointressanta. Ofta blir det listor på privata inköp, favoritlåtar just nu, kom-ihåg-listor, filmer jag måste se o s v. Givetvis blir det min alldeles egna fula handstil som bara jag kan tyda.
Brukar bli jobbigt när någon av kollegorna vänder sig till mig och viskar: ”Fick du med den sista punkten? Ser att du har skrivit hela mötet…” :-/

Annars har jag mest kutat omkring med fast blick naglad vid korridorens ände, pekande lite upptaget och strängt när någon försöker stoppa mig för att prata jobb.

Läs och lär, vänner! ;)

Ciao!
KontorsnöjenTrackbacks ()

Kommentarer

Postat av: McGraw

Var det en endags-PRAO ni hade?
2010-09-07 @ 16:40:59
URL: http://mcgraws.com


Postat av: Kontorsråttan

Nej då. PRAO:n fick spendera dagen hos ekonomiavdelningen idag. Mötte honom på fikat och han sa nåt om att det inte var lika kul där, så han skulle försöka komma tillbaka till vår avdelning senare i veckan. :D



Får träna lite gemkastning nu, tror jag bestämt. ;)



/Rrråttan
2010-09-07 @ 16:57:04
URL: http://rattanpakontoret.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback